Unisex - kontroverzní nebo módní trend?

Unisex - kontroverzní nebo módní trend? 

Výrazný unisex se v módě objevil poprvé v roce 1968 a ke konci tohoto roku byl skloňovaný ve všech pádech častěji a častěji. V obchodních domech liberálních částí, tehdy poměrně konzervativních Spojených států, se začala objevovat oddělení unisex módy a ve výlohách se vyskytly pánské a dámské figuríny v totožných zvonových kalhotech a rolácích. Nynější mladá generace vyžaduje od společnosti rovnost a  je přirozené, že se spolu s tím zmenšují rozdíly v módě mezi pohlavími. Dovolím si tvrdit, že globálně se dámská a pánská část módního průmyslu slévá dohromady a určitě tomu pomáhá i trend one size módy. 

Sigmund Freud před několika lety shrnul postoj konzervativní společnosti ve svém výroku: “Když se seznámím s novým člověkem, úplně první rozdíl, kterého si hned všimneme je - jestli je to muž nebo žena a je pro nás přirozeným zvykem tento rozdíl s jistotou a bez váhání rozeznat. “ Ale je tomu stále tak? Všichni velmi dobře víme, co si normálně oblékáme, bez ohledu na naše bydliště, původ či věk. Muži nosí kalhoty, košile a mokasíny a ženy nosí šaty, blůzky a podpatky. Takto snadné to bylo už od toho okamžiku, kdy jsme spatřili světlo světa a začali ho vnímat. Celá století společnost diktovala, co a jak muži či ženy oblékají, ale unisex se za pomoci generace Zi přesto dostal do povědomí. Pro někoho je unisex omezením a někomu poskytuje nekonečné možnosti. 

21. století přineslo módě mnoho nových a osvěžujících změn, týkajících se udržitelnosti a zažitých konvencí při volbě “přiměřeného a správného” outfitu podle příležitosti. Mikinu a tepláky bychom si před pár lety oblékli doma nebo maximálně do přírody nebo na sport, to už je dávno minulostí. Například mikina se společenskou sukní nebo tepláky s lehkou hedvábnou blůzkou či sakem už dnes nejsou módním faux pas. Dnes je tento styling trendem, který nejen že jde s dobou, ale také poskytuje důležité pohodlí. Když si obléknete své oblíbené sako XXL sako pánského střihu, košili nebo mikinu, budete se cítit krásně i když se Váš den nevyvíjí tak, jak byste si představovali. Jinými slovy - bez ohledu na to, po čem sáhnete ve skříni, oblečení má kouzelnou moc navodit pocit spokojenosti a sebevědomí, a jestli se v něm cítíte fantasticky, určitě budete fantasticky i vypadat. Stejně jako další styly i unisex nám vytváří prostor k tomu, aby to kam jdeme bylo až druhořadé a na prvním místě bylo to, co máme na sobě. 

Nejznámějším příkladem unisex kousku v šedesátých letech minulého století se stal smoking, když talentovaný Yves Saint Laurent představil svou Le Smoking linii. Kousek, který dominoval výlučně v pánském šatníku, se během jednoho dne zabydlel také v šatníku žen a to v obou variantách - s kalhotami i se sukní. Svou největší proměnou prošel nedávno, když se velmi odvážně a rozporuplně začal na světových molech objevovat v pánské verzi se sukní

Velká většina unisex módy vycházela a stále vychází převážně s pánského oblečení, sice upraveného velikostně a s  přidáním revolučních materiálů, ale stále je to pánské oblečení upravené pro ženy. Nejzákladnější kousky z kategorie unisex oblečení - mikinu a košili bychom každá z nás ve skříni našla. Důvod je prostý. Obě jsou totální klasikou a zároveň ideální na styling podle pocitů a  nálady. Vynosíme je na běžné nošení s jemnými náušnicemi a teniskami nebo ve společenském duchu s okázalým náhrdelníkem a vysokými podpatky. Obě varianty jsou velmi pohodlné a zároveň stylové bez námahy. I toho se týká slavný výrok Oscara de la Renta:”Móda je o oblékání si toho, co je módní. Styl je o tom být sám sebou.” 

Držte sa v zdraví, moji milí!

S láskou vaša Jitka Klett

Nastavení cookies

Používáme cookies, abychom Vám umožnili pohodlné prohlížení webu a díky analýze provozu webu neustále zlepšovali jeho funkce, výkon a použitelnost

Nezbytné (vždy aktivní nelze vypnout)
Tyto cookies jsou potřeba, aby web fungoval správně
Analytické
Pomáhají nám pochopit, jak web používáte. S jejich pomocí ho můžeme zlepšovat
Profilující (marketingové)
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat relevantní obsah a reklamy, které pro vás mohou být zajímavé a užitečné

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení